top of page
  • Writer's pictureSparky

Asiakastarina | Sparky ja Generoi Turvan tiimiläisten työhyvinvointia tukemassa

Vakuutusyhtiö Turvan Kehitys- ja ICT-yksikössä toteutettiin tiimin ja esihenkilön yhteinen valmennus Generoin sekä Sparkyn valmentajien tukemana. Elettiin koronan värittämää etätyöaikaa ja yksikön esihenkilöllä oli herännyt huoli tiimin ja tiimiläisten hyvinvoinnista. Esihenkilö päätti tarttua tilanteeseen ajoissa:


”Ei oltu vielä kuopassa, mutta riskinä oli pudota sinne. Avunhuutoja kuului jo.”, kertoo esihenkilö Katja Jylhä.

 

Tiimille toteutettiin kolmen kerran valmennus, jossa syvennyttiin itsetuntemukseen ja hyvinvoinnin peruspalikoihin, omiin ja tiimin toimintatapoihin, omien tunteiden tiedostamiseen sekä yhteistyön ja vuorovaikutuksen teemoihin. Sparky® otettiin tiimille käyttöön tuomaan tiimiläisten hyvinvoinnin sekä suorituskyvyn tilaa näkyväksi ja auttamaan keskustelujen syventämisessä arjessa.

 

Valmennuksen myötä tiimi teki muutoksia muun muassa palaverikäytäntöihinsä. Maanantaina päätettiin pitää viikon startti ja perjantaisin yhteinen checkout, jolloin syvennyttiin myös viikon Sparky-näkymään ja siitä nouseviin tärkeisiin asioihin.

 

Jylhä kertoo tiimin keskustelukulttuurin kehittyneen prosessin aikana:

 

”Aiemmin myös tiimin hiljaisemmat henkilöt ovat rohkaistuneet nostamaan asioita esille ja kertomaan omista tuntemuksistaan. Tiimissä tiedostetaan nyt paremmin, että toiset voivat olla välillä enemmän kuormitettuja kuin toiset. Tämä herättää auttamisen halua ja myös uskallusta pyytää apua.”

 

Valmennuspolku ja yhteiset pohdinnat ovat auttaneet myös siihen, että tiimi on pystynyt vähentämään etätyön eriyttäviä vaikutuksia ja lisäämään yhteisöllisyyttä.


”Perusasiat on kunnossa ja yhdessä tekeminen on kivaa, hybridinäkin tuntuu, että ‘ollaan yhdessä’, kamerat on päällä ja niin edelleen.”
”Valmennuksen alkaessa tiimimme oli kuin lasipallo. Nyt se on kumipallo, joka pystyy sietämään kolhuja ja epämukavuutta sekä sitä, että välillä tulee enemmän kuormaa. Silloisen syksyn tilanne oli herkkä, mutta me selvisimme hienosti siitä.”, kommentoi Jylhä.

”Sparky tuo työkaluna esiin sen, miten muillakin ailahtelee fiilikset ja ettei niiden tunteidensa kanssa ole yksin. Esihenkilön näkökulmasta on nyt enemmän työvälineitä ja myös lupa velvoittaa pitämään huolta sekä omasta että työkaverin hyvinvoinnista”, Jylhä kiteyttää.

 

Paras palaute meille valmentajana on tässä:


”Työhyvinvointiin ei nyt tarvita enää valmennusta. Se on tässä kohtaa kunnossa, sillä meillä on omia pelimerkkejä reagoida asioihin ja pitää työhyvinvoinnistamme huolta.”

Turva on kotimainen, asiakkaidensa omistama keskinäinen vahinkovakuutusyhtiö. Lue lisää asiakkaastamme täällä.

 

Haluaisitko kokeilla ainutlaatuista Sparky®-sovellusta työarjen tueksi itsensä ja tiimin johtamiseen?


Saat apua Sparkysta muun muassa kun tavoitteenasi on:

●  uupuvien yksilöiden tunnistaminen ajoissa,

●  työpäiväkokemuksen tekeminen näkyväksi,

●  yksilöllisempi vuorovaikutus tiimin kesken,

●  esihenkilöiden auttaminen vuorovaikutuksen johtamisessa,

●  tiimin motivoitumisen tukeminen ja suorituskyvyn parantaminen,

●  psykologisesti turvallisen yrityskulttuurin luominen ja kannattavuuden parantaminen.


Lue lisää Sparkysta täällä ja varaa ilmainen tapaaminen kanssamme.


Mikäli haluatte kokeilla Sparkya testitunnuksilla, voit myös soittaa suoraan tai laittaa viestiä Veeralle tai Vernerille:


Veera Orava, valmennus & asiakkaat, 050 355 7881, veera@sparky.fi

Verneri Wirenius, bisnespsykologi, 040 821 4824, verneri@sparky.fi

Comments


bottom of page